Full EVS experience / Hospitals / Lessons / Campaigns / by Martina / S.M.I.L.E. II

SPITALE

Totul începe când vezi încadrarea galbenă în programul săptămânal: spitale. În acel moment când primești programul, de obicei sâmbăta sau duminica, nu te preocupi prea tare, ești complet absorbit de weekend. Dar când ziua ativității tale într-un anume spital începe să se apropie, începi să te întrebi: “Ce o să fac acolo?” Începi să simți presiunea nevoii de a veni cu idei, însă după o căutare pe internet sau un brainstorming cu colegii găsești soluții și lucruri de făcut. Ajungi acolo, își faci activitatea și la final înțelegi un aspect foarte important: indiferent de ceea ce pregătești, activități ample sau simple, copiii vor fi întotdeauna fericiți pentru că văd pe cineva nou în locul doctorilor și asistentelor și nu se gândesc la motivul pentru care sunt acolo, cu noi, timp de două ore.

18489727_1454586517896957_5736966821383331016_o

LECȚII

Pentru mine, lecțiile sunt cea mai dificilă parte din întregul proiect. La început, înainte să vin în București, eram foarte entuziasmată să fac acest tip de activitate. Când am început pregătirea propriu-zisă a planului de lecție, am înțeles dificultatea găsirii unui subiect bun, care ar putea să-i intereseze pe copii. Mi-am bazat lecția pentru grădinițe pe numele animalelor și fructelor în intaliană și pe o mască de carnaval tipică pentru regiunea mea (Sardinia). În timpul lecțiilor, am înțeles cât de greu este defapt să obții atenția copiilor pe întreaga durată a activității. Senzația trăită de mine nu se sincronizează probabil cu cea pe care au avut-o copiii. Nu m-am simțit bine față de subiect și nici față de felul în care am desfășurat acele lecții; mi s-a părut că sunt statice și nu atât de interactive pe cât am vrut. Însă copiii poate au avut alte păreri față de ce le-am pregătit pentru că pentru ei era ceva nou și diferit de o zi normală de școală. Peste toate senzațiile mele, am observat că ei se bucură de aceste activități, iar în general sunt curioși să vadă orice le propui și au un feedback pozitiv.

IMG_7247.JPG

 

CAMPANIA DE FLORII, FLORI PENTRU COPII

 Pe 9 aprilie a avut loc Campania de Paște “De Florii, Flori pentru copii”, care a constituit din a merge în curțile bisericilor și a oferi trandafiri (făcuți de noi) din șervețele de hârtie, în schimbul unor donații pentru copiii din spitale. Pentru mine a fost un pic ciudat, nu sunt foarte bună la a merge în fața oamenilor, de a le spune cine sunt și de a le “cere” să doneze bani. Mai mult de atât, româna mea nu m-a ajutat deloc! Ceea ce m-a surprins cel mai mult a fost că oamenii nu aveau niciun sentiment neplăcut față de noi, ne cereau câteva informații iar apoi îți ofereau banii fără problem, uneori de mai multe ori! Toți banii obținuți au fost împărțiți în două categorii: o parte s-a dus la Campania de Paște iar cealaltă va fi folosită pentru Campania de Crăciun din 2017. De Paște, am pregătit pungi cu jucării, cărți și mâncare; am adus acele pungi la fiecare spital unde facem animație clinică. După părerea mea, cea mai frumoasă parte a fost pregătirea activităților de dinaintea oferirii cadourilor; îmi place foarte mult să gândesc și să organizez jocuri pentru copii. Implementarea ideilor de joc au fost diferite: în Lacul Bucura a fost ușor pentru că nu erau mulți copii și le-a plăcut mult momentul, în timp ce în spitalul Alexandrescu nu erau copii când am ajuns noi, nu am putut face activitatea pe care am plănuit-o și doar am împărțit caduri în fiecare sală. În ciuda obstacolelor, copiii au fost fericiți indiferent de felul în care au primit darurile.

IMG_7278

scris de Martina Firinu (S.M.I.LE. II)

 


 

HOSPITALS

All begins when you see the yellow box in your schedule: hospital. In that moment, usually Saturday or Sunday, you don’t think a lot about it, you are completely absorbed in the weekend. But when the day of your activity in a specific hospital starts to get close you always ask to yourself: “What can I do there?” At the beginning you can feel under pressure because you don’t have ideas, but after checking on the Internet looking for ideas or doing a brainstorming with your colleagues you can find solutions and things to do. You come there, you do all your activities and, at the end, you understand always a thing: you can prepare either best activities and simple things, but children will be the same happy because they see new people instead of doctors, nurses, etc.. And they don’t think about the reason why they are there for at least two hours.

LESSONS

For me, lessons are the more difficult part of the entire project. At the beginning, before I came here in Bucharest, I was very excited about this type of activity. But when I started to prepare the lesson plan I started to understand how difficult was to find a good subject that could be interesting for children. I based my lesson on teaching animals and fruit names in Italian in kindergartens and teaching something about my region (Sardinia) about a typical mask of the Carnival. During the lesson, I understand that is very difficult to be attractive to the children and to catch their attention for all the time. The sensation that I had probably is not the same that children had. I didn’t feel good with the subject and with the way I conducted the lesson, I felt that lessons are static, not so much interactive, but maybe children didn’t feel the same sensation because for them is always something new and something different from the ordinary day-school. Although all these feelings, I could notice that children always enjoy your activities and they in general are curious about every new kind of proposal and have a very good feedback.

FLOWER CAMPAIGN

On 9th April there was the Flower Campaign. The Flower Campaign consisted on being outside churches and give flowers (made by us with napkins) in exchange for an offer. For me was a little bit strange, I’m not very good to go in front of the people and tell them who I am and “ask” them for money; moreover, my very bad Romanian didn’t help me! The thing that surprised me the most was how people had no feelings of diffidence toward us, they asked some information about us but then they gave money without problems, sometimes also for two times! All money gained has been divided in two parts: one for the Easter Campaign and the second will be used for the Christmas Campaign 2017. The Easter campaign consisted on preparing bags with toys, books and food; we brought these bags in each hospital we work. According to me the best part of this campaign was the preparation of the activities to do before giving them bags I really liked to think and organize games for children. The implementation of the idea was different: in Lacul Bucura we succeeded because there were a lot of children, and they enjoyed a lot, while in Alexandrescu there weren’t no children in the moment we went, so we couldn’t do the activity we planned and we just went to give bags in rooms. Despite of this, children were happy all the same when they received bags.
IMG_7289

written by Martina Firinu (S.M.I.L.E. II)

Leave a Reply

