Programul “Aici Acolo” și relația voluntar – profesor

Interacțiuni între profesori și voluntarii europeni se petrec zilnic în cadrul Programului „Aici Acolo”, iar acum a venit momentul ca noi, cei din exterior, care nu putem fi martori direcți la magia care se petrece în timpul lecțiilor, să gustăm din ceea ce înseamnă colaborarea celor doi și scopul pe care îl îndeplinesc împreună în facilitarea copiilor din școlile și grădinițele partenere. Dar cum reușim să intrăm în posesia unor astfel de insight-uri? Nimic mai simplu! Se ia un voluntar și un profesor, se amestecă bine, se adaugă o întrebare cheie și se pornește dezbaterea. Discuțiile s-au centrat pe temele următoare: Ce au învățat profesorii de la voluntari și voluntarii de la profesori; care sunt cele mai bune metode de a atrage atenția copiilor; care este cea mai eficientă modalitate de a induce copiilor un stil de viață sănătos.

 

„De la voluntarii aceștia am învățat cât de ușoară și „normală” este normalitatea. I-au făcut pe copiii noștri să se simtă importanți. Ei sunt nu numai copii speciali, ci și copii săraci. Toată lumea îi dă de-o parte sau pur și simplu îi ignoră. Pentru prima dată, cineva vine spre ei zâmbind, vorbindu-le ca de la egal la egal.

Aceasta-i cea mai importantă lecție învățată de la acești tineri: că dragostea se oferă ușor, că zâmbetul vindecă răni și că da, mâine lumea va fi bună și frumoasă și foarte specială, pentru că niște tineri speciali doresc aceasta.”  Barbu Liana, Școala Specială nr. 9


„Antonio Lionetti spune că cele mai bune căi de a atrage atenția copiilor sunt:

  1. Muzica – place și este un limbaj universal;
  2. Zâmbetul – cucerește pe orcine;
  3. Limbajul simplificat – cuvinte și expresii simple pentru a faciliza schimbul de limbi (română->limba voluntarului);
  4. Teatrul – jocul de rol cu recuzită simplă și temă de cultură diferită – are rolul de a fixa diferite momente istorice, legende etc.
  5. Arta este cea mai importantă pentru Antonio și pune în toate lecțiile sale accentul pe talentul fiecărui copil( desen, culoare, imaginație, sensibilitate, comunicare prin imagini).

 

Antonio este un voluntar minunat, dedicat, sensibil, pozitiv, implicat. Mă bucur că am colaborat cu el.” – Cătălina Ganea, Școala Gimnazială nr. 195 – Antonio Lionetti, A.C.T.O.R. „Here There +”

2.jpg


„Silvia este o persoană veselă, plăcută, calmă și mereu cu zâmbetul pe buze. A fost o plăcere să colaborăm, să existe unitate și complexitate în acțiunile ei cu copiii. Copiii au îndrăgit-o imediat, au fost deschiși spre persoana ei, au îmbrățișat-o în nenumărate rânduri. I-a plăcut că am degajat o atmosferă caldă și a afirmat că cele mai reușite lecții sunt în aceste condiții.

I-a plăcut colaborarea cu profesorul și a avut impresia că atât copiii cât și profesorul doreau să afle lucruri noi.

Silvia a fost unul din voluntarii care au avut lipici la copii prin zâmbetul mereu prezent, căldura cu care a comunicat cu copiiii, dar și prin activitățile și materialele folosite și desfășurate. Toate activitățile ei s-au axat mai mult pe activ-senzoriale: pipăit, miros, dar și cântece cu mișcări.” –  Mirela, Grădinița nr. 7 – Silvia Tursi, A.C.T.O.R. Vitamin T+

3


„Pedagogii sunt puncte de referință în viața elevilor. Pentru a avea un mod de viață sănătos, copiii își urmează profesorii. De la ei învață. Cinci minute din timpul orelor profesorii își pot învăța elevii să practice diferite sporturi pentru a fi sănătoși. Hrana este foarte importantă de asemenea, legumele și fructele îi dezvoltă mai frumos pe elevi.

A învăța înseamnă a te juca învățând, este mai distractiv și în același timp mai atractiv.”

Roxana Toader, Școala nr. 98 Avram Iancu  – Javier Martinez, Ask Me Healthy is the New Trend


„Intercalează melodiile vesele cu melodiile lente pentru relaxare.”

– Liliana Vezeteu,  Grădinița Zâna Florilor – Roberto Mosca, Ask Me Healthy is the New Trend


„Pentru a-i face pe copii să fie atenți, trebuie să-i facem să râdă, să le arătăm ceva nou de fiecare dată. Voluntarul serios îi face pe copii să-l urumărească cu atenție. Cadrul didactic îl învață pe voluntar să fie calm, relaxat în fața a 30 de copii. Pe măsură ce capătă experiență, poate gestiona mai bine situațiile.

Se depășesc bariere lingvistice și emoționale de ambele părți. Accentul voluntarului și pronunția pot fi corectate de copii sau de cadrul didactic.” – Daniela Chindea, Liceul Jean Monet, Antoneta Mitui, Ana Stanciu, Școala nr. 113 – Simon Brumain, A.C.T.O.R., Laetitia Alifonso, A.C.T.O.R. Here There +

4


„Am învățat de la Domenico cât de important este să fii autentic în ceea ce faci, să ai energie pozitivă pe care să o împarți cu ceilalți, să lucrezi cu drag ceea ce îți place.

Mi-a plăcut mult entuziasmul, bucuria, energia lui, faptul că te privește în ochi când vorbește, că face activități pe care le consideră atractive: origami, cântece, prezentarea unor imagini despre Italia ș.a.” – Costea Mihaela, Școala nr. 189 – Domenico Cavorsi, Ask Me Healthy is the New Trend

1.jpg

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s