Jobshadowing in the city of Kathmandu, Nepal – Global Place

21

„Pentru mine, luna august a însemnat o aventură incredibilă în Kathmandu, Nepal. Am ajuns acolo în postura unui job-shadower și m-am întors – după trei săptămâni – în România ca parte a comunității nepaleze, aducând acasă mici piese de puzzle ale spritualității lor uluitoare, ale bunătății și energiei lor. Am cunoscut localnici și voluntari din toate colțurile lumii, alături de care am trăit experiențe provocatoare și minunate, iar împreună cu localnicii am lucrat pentru a veni în ajutorul comunității nepaleze, afectate de cutremur.

Din poziția mea de european, a fost dificil să mă adaptez la viața aceea exotică, dar cel mai greu a fost să mă adaptez la loc. De exemplu, bucătăria nepaleză mi-a schimbat viața. Parte din experiența mea a reprezentat ceea ce am învățat de la familia la care am stat în gazdă: faptul că există mai multe gusturi înafară de iute și sărat. Aceste condimente pot oferi arome incredibile celui mai simplu fel de mâncare. Când m-am întorsc acasă mi-a fost greu să mănând orice în următoarele câteva zile pentru că vedeam pe raioanele magazinelor numai mâncare procesată, complet diferită față de ce mâncasem în Nepal. Odată cu gusturile mele pentru mâncare, a trebuit să îmi schimb și gusturile despre oameni. Întâlnind persoane atât de spirituale și muncitoare m-a făcut să-mi revizuiesc fiecare aspect al societății moderne europene.

Această călătorie necesită cu adevărat un corp sănătos și o minte puternică și, cel mai important, o dorință arzătoare de ajuta și de a te bucura, deoarece oamenii din Nepal merită tot ajutorul pe care îl putem oferi. Din lucrul la Global Place, oamenii îți dovedesc faptul că nu e de ajuns puterea minții, ci și decizia de folosi trăinicia spatelui nostru și de a ne asculta bătăile inimii.”

3


„To me, the month of August meant an incredible adventure in the city of Kathmandu, Nepal. I left as a job shadower and returned, after three weeks, as part of their community, bringing home little pieces of their astonishing spirituality, kindness and joy. I met a lot of great local and international volunteers from all over the world, with whom I shared beautiful experiences an together we worked to help redevelop the earthquake afflicted community of Nepal.

As an european, it was difficult to adjust to this type of exotic lifestyle, but what was really harder was adjusting back. For example, nepali quisine changed my life. Part of my experience involved learning from my host family how spices are more than hot or salty. Moreover, these sorts of spices that I descover can add a handfull of amazing taste to the simplest ingredients. When I arrived back home, I hardly ate anything because I only found processed food, unlike the healthy food I got used to in Nepal. Along with my taste for food, I had to change my taste for people. Meeting such spiritual and hard-working people made me revise every aspect of modern easterrn society.

This journey truly requires a healthy body and a strong mind and most of all, a great desire to help and have fun, for there is a lot to learn from the people of Nepal – they truly deserve all the help we can give them. From the work at Global Place, these people teach you that power doesn’t only come from the mind, but also from the streinght of our backs and the beating of our hearts.”

Barbu Mihai, A.C.T.O.R. volunteer.

Leave a Reply

