Schimb intercultural de tineret in Varsovia-“Sports Education of Europeans” 6-13.04.2-14

Ritmul vieții devine din ce in ce mai alert , iar listele de cerințe din ce in ce mai aglomerate. Fără să îți  dai seama,te trezești într-un traffic jam în care opțiunile își pierd din identitate. Și atunci,  te opresti din cursa pentru succes si promovari,pentru o pauza în care îți reînnoiești conexiunile cu propriul corp si cu mintea. Primăvara asta, parcă mai mult ca oricând, am încercat să cunosc lume nouă și să mă dezvolt personal, să intru in legatură cu mine însămi . Și ce mod mai bun de a face asta ( care să fie și la îndemână , bineînțeles ) decât un youth exchange există? Vă spun eu . Niciunul . Am așteptat cu atâta nerăbdare primăvara, întrucat știam că atunci când va fi dat căldura si vor fi înmugurit copacii , voi fi deja plecată in Polonia.10264576_241787622676274_6282970831250349293_n

Deci, iată-ne pe toți cu câteva zile înaintea plecării : un grup de tineri care abia făcuseră cunoștiință , singurul lucrul avându-l în comun fiind faptul că mergeau la același liceu . Nici prin gând nu ne trecea că aveam să devenim cel mai omogen grup din tot proiectul . Leader-ul nostru, Andreea , nici măcar nu era din același oraș cu noi. Dar , până la urmă , despre asta e vorba , nu? Provocări la tot pasul, toate menite să te facă descoperi lucruri noi încontinuu. Înainte să plecăm în Polonia, chiar nu ne gândeam că o să facem toate lucrurile astea.

Când am ajuns în Varșovia , am fost întâmpinați de directorul școlii unde se ținea proiectul , care ne-a dus , apoi, la hotel . Se știe , cele mai frumoase peisaje se văd de deasupra orașului. Am avut camerele la etajul zece și în fiecare seară admiram luminile strălucitoare care se vedeau afară . Cred că prima zi a fost cea mai grea, chiar dacă restul au fost mult mai solicitante fizic. Am facut cunoștiință cu grupul belgian si cu cel polonez și stăteam fiecare în banca noastră , pentru că nu știam absolut nimic despre cum aveau să decurgă lucrurile. Energizer-ul si exercițile menite să spargă gheața au funcționat de minune , toată lumea începând să se destindă . Prima după-amiază a fost cea care a dat startul șirului de plimbări zilnice si ore încontinuu de mers. Am vizitat Centrul Vechi al Varșoviei care este mi-nu-nat ! Am zăbovit un  timp printre clădirile cochete si străduțele pietruite, atât cât să facem o mulțime de poze pentru prietenii de acasă. Bineînțeles , nu veniserăm acolo la plimbare , așa că am umplut restul zilei cu city-game-uri  și competiții de orientare. În zilele care au urmat, deja toată lumea vorbea cu toată lumea și toți eram amestecați , nu mai conta din ce țară venim.

 IMG_6675 (1)

Nu știu dacă vi s-a întâmplat și vouă, dar noi am concluzionat că este din ce în ce mai greu să te desprinzi de anumite locuri, amintiri și persoane care te-au impresionat profund. Au trecut aproape trei săptămâni de când ne-am întors acasă și încă mai vorbim în fiecare zi despre asta si zâmbim cu gura până la urechi. Așadar , înca un astfel de proiect tocmai ce s-a încheiat . Poze sau alte relatări de la locul faptei conturează unicitatea evenimentului pentru fiecare participant în parte . Mă bucur să constat că tot mai multă lume din jurul meu începe să dezvolte o sete de cunoștere,o curiozitate debordantă și sunt din ce în ce mai deschiși în fața lucrurilor noi . Și mai minunate mi se par proiectele care au ca scop principal exact acest lucru , cum ar fi aceste youth exchange-uri . Proiectul “Sport and healthy life style” a fost dat de combinția perfectă dintre implicare,munca si voie buna. Pe scurt , această săptămână a însemnat pentru noi : oameni frumoși, clădiri boeme care-ți luau ochii , străduțe înguste de vis, o limbă extraordinară care suna ca ciripitul vrăbiuțelor, mult sport, febră musculară în locuri care uitasem că există, câteva pansamente, accent franțuzesc , compot de murături si clătite uleioase ( și probabil mult prea multe inside jokes) .

IMG_6748

Cristina Podocea

Leave a Reply

