implicarea voluntara apreciata si materializata prin credite care sa echivaleze cu diplomele din invatamantul formal

 "Another Directive being proposed concerned the recognition of Non Formal Education as Young people obtain skills and competences in many extracurricular activities. Due to the introduction of the Bologna Process, students active in civil society face that young active citizens are penalized for their engagement, since they didn’t attend the University classes for one week. The debate concentrated on the question how the knowledge obtained via activities like ‘Model European Union‘ Formal Education activities?"
 fragment din
Title: Model European Union
Sub: Young people experience the EU decision making process
Web link: /aeg-info.nsf/ PRelByIssue/ r20070309? OpenDocument
Issue: 20070309

 

 In ceea ce ma priveste am avut parte de tot felul de remarci si pareri despre munca mea de voluntar… 
 1. o categorie de persoane care te considera cel mai mare prost cand aude k te duci sa te joci cu copii din spital fara sa primesti nici un ban, sau k faci tot felul de actiuni care nu iti sunt rasplatite financiar 
 2. categoria de mai sus care cand aude k poti pleca in proiecte internationale sau k poti participa l tot felul de evenimente artistice devin foarte interesati si uita de prima parte (sunt interesati doar de aventaje) 
 3. o categorie pe cale de disparitie si cu o medie de varsta foarte ridicata care crede k este admirabil c facem noi si care ne apreciaza 
  Cam asa stau lucrurile, stiu ca nu este corect insa mentalitatea aceasta din pacate nu se poate schimba decat in f f f mult timp

  andreea vasilescu 
   +++++++++++++++

  

Hmm… A fost patru ani cand am fost la scoala -si de ce? Am avut o nevoie mare sa invata ceva, care nu pot sa invatesc in scoala. -Viata. Si cand am facut voluntariat, am inceput sa inteleg mai mult despre viata.
      Nu spun, ca scoala nu e buna pentru noi! Spun doar ca scoala nu da tot. In viata trebuie sa avem mai mult, nu putem sa mergem cu invatatura academica doar (eu nu pot).
        …Dar am neincredere. .. ca cand sunt in interviul de scoala, ma intreba cineva: "de ce nu ai fost in scoala in acest timp?". Daca nu sunt in scoala (sau munca), nu pot sa fac nimic util? In Finlanda, cred ca este acceptat in scoala sa omite invataturi din cauza munca voluntar (deodata), dar in Romania… Cred, ca gandul mai este strain(?) pentru oameni, si in multe situatiile nu este acceptat… sau…?
        Dar voi stiti mai bine chestia asta! Cred ca este foarte importat ca luam posibilitatile pentru activitatea voluntar si ca scoala va accepta invataturile de viata! 😛
              Va pup, Rainebun

raine riihimaki – voluntar ACTOR Finlanda -ex EVS
 +++++++++++++++
 dar nu ar fi corect ca implicarea voastra sa fie tradusa intr-un fel de apreciere care sa aiba valoarea unor studii de specialitate? !…  Ideea este ca de multe ori invatamantul acesta NONformal, este mai util in viata cuiva decat scoala formala in sine, in ceea ce priveste informatiile si dezvoltarea aptitudinilor, iar propunerea ce se facea era ca suma experientelor voluntare sa aiba valoare prin niste CREDITE, care sa te situeze pe tine voluntar activ in pozitii avantajoase cand iti cauti o slujba sau pur si simplu sa se vada in acte.. ca esti un om implicat activ…  despre asta ce credeti?!

 ACTOR
+++++++++++++++
  Parerea mea e ca din scoala romaneasca iesim cu o valiza de
cunostinte teoretice, de care ne folosim destul de putin in comparatie
cu cat ne-am straduit sa invatam; in plus sunt notiuni pe care le uitam
repede, notiuni legate de limba romana, istorie… in timpul liceului,
datorita unor profesori poti ramane cu un gust amar al amintirilor( care
cred ca sunt destul de importante in viata unui adolescent si a unui om)
sau sa iti formezi o trasatura de caracter gresita, gen "nu`mi spun
parerea ca rade de mine/tipa la mine/sunt complet ignorat". in afara de
teorie, avem nevoie si de practica. sunt adolescenti care in fata unei
mase de oameni, fie ea cat de mica, se pierd; nu stiu sa faca o sinteza
a ceea ce vor sa spuna sau spun cu totul altceva decat ce au gandit.
daca atunci cand terminam liceul ne e greu sa vorbim in fata a macar 10
oameni, mai are rost sa vorbim de coordonarea unui birou, departament
etc.? in momentul acesta nu cred ca este important cum eticheteaza
societatea activitatile de voluntariat. Din clasa mea de 29 de elevi,
doar 2 au raspuns invitatiei A.C.T.O.R. conluzia: cel mai ingrijorator e
ca putini sunt dispusi sa isi faca timp sa mearga la orice fel de
voluntariat, deci putini vor fi pregatiti sa munceasca asa cum trebuie,
sa conduca o mana de oameni asa cum trebuie.
daca gandim departe, e posibil ca in viitorul mai apropiat sau mai
indepartat sa existe institutii desfiintate pt ca nu vor mai fi oameni
competenti?
 ana maria bratulescu

One thought on “implicarea voluntara apreciata si materializata prin credite care sa echivaleze cu diplomele din invatamantul formal

  1. Cred ca educatia formala isi are locul in viata unui om..INSA asta nu inseamna ca cea non-formala este neimportanta.Din experienta mea|(nu f.vasta) am invatat ca educatia formala te face un om artificial, te limiteaza si-ti restrange posibilitatile cunosterii vietii adevarate. Se intampla sa realizezi de-a lungul anilor ca nu te cunosti si nu stii sa interactionezi cu oamenii din jurul tau…parerea mea este ca asa ceva nu se invata decat printr-o educatie non-formala, care cert este necesara oricarui tanar cu aspiratii adevarate.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s